Het succesvolle initiatief van Amerpoort ‘EdLoket’ ontving tijdens het congres van de Landelijke Cliëntenraad 2018 in Nieuwegein de publiekprijs ‘Cliënt in Beeld’. Volgens de jury is EdLoket van Link4All deelnemer Amerpoort een ‘mooi voorbeeld van een klein en heel praktisch initiatief, dat groots uitpakt’.

De prijs bestaat uit een mooi glasbeeld en een bedrag van 2500 euro. EdLoket moet het geldbedrag inzetten voor de verbetering van de positie van cliënten. De medewerkers van EdLoket gaan met elkaar bedenken hoe zij dit geld goed kunnen besteden.

Dennis van Rooijen, Amerpoort sprak de zaal toe: “Bedankt voor jullie stemmen op ons en als jullie een moeilijke brief hebben, stuur die dan naar ons!”

Thema: ‘Hoezo zelfredzaam?’
Het thema van de prijs was ‘Hoezo zelfredzaam?’ Helpt dit initiatief om zelfredzaam te worden? Die vraag was voor de juryleden belangrijk om te beoordelen welke van de 10 inzendingen zij zouden nomineren. Drie genomineerden maakten kans op een publieks- of juryprijs De aanwezigen in de zaal kozen door te stemmen EdLoket als winnaar van de publieksprijs.

Logo EdLoketEdLoket is een mooi voorbeeld
De jury beschrijft in haar juryrapport dat EdLoket een ‘mooi voorbeeld is van een klein en heel praktisch initiatief, dat groot uitpakt’: “Het is een duurzaam initiatief, omdat het nu ook in de vorm van dagbesteding wordt aangepakt en de inzet ook door andere partijen wordt gevraagd. De methode om dat aan te pakken slaat dus aan. Het begrijpelijk maken van teksten van mensen die niet zo goed met taal en lezen overweg kunnen, staat de laatste jaren in de belangstelling. Dit initiatief is een mooie aanvulling, ook omdat mensen het zelf hebben aangepakt.”

Winnaar juryprijs
ArboPositief won de juryprijs met hun netwerkinitiatief van mensen die werkloos zijn. Zij motiveren, inspireren en stimuleren elkaar met als doel te werken aan de toekomst van mensen die willen deelnemen aan de werkende samenleving. Dat doen zij in samenwerking met het UWV.

Meer informatie